Saturday 30 March 2013

Semai Ohhh Semai

tanggal 23 Mac, satu program semai bakti telah di adakan kepada pelajar-pelajar yang mengambil kursus kebudayaan dan sosiolinguistik. Sudah menjadi satu kebiasaan, sesiapa yang mengambil kursus ini akan berpeluang untuk mengikuti lawatan luar. Seronok sungguh. betol~

 tapi dalam pada nak berseronok tu, kami telah diberikan satu tugasan untuk disiapkan. Asaimen la tuh..Program ini dijalankan selama dua hari satu malam. kami semua berangkat pergi ke Kampung Batu Tujuh, tapah pada pukul 8.30 pagi dan sampai lebih kurang pukul 11.30. (agak-agak la, tak sure sangat sebenarnya).

Sepanjang program ini berlaku, saya memperolehi banyak pengalaman yang saya tidak boleh dapatkannya melalui buku. rasa teruja melampau sebab sebelum ini, tidak pernah berpeluang berjumpa dengan golongan orang asli. tapi pada kali ini, dapat berpelung bersembang dan bersemuka dengan mereka.

dapat mempelajari bahasa mereka? sudah semestinya la kan. boleh lah cikit-cikit daripada tak tahu langsung. salah satu daripadanya eng hook ea.. nak tau maksudnye? haha, jangan lupa kol. ( ini semua poyo)

Jom terokai dunia semai. ^^

Ni masa pas persembahan tarian sewang..

Yang ni plak masa perjalanan nak pergi perumahan orang asli.. masuk dalam semak kadang-kadang besh jugak..=,="
 

Haha..perjalanan menjadi lambat disebabkan oleh kami. biasalah..tak boleh renggang ng kamera


Ni masa kat tapak perkhemahan. jambatn gantung.. air sungai dia besh. kolam i panas gitu.

ambik gambar reramai..hew3


Ni masa nak naik bas nak balik dah ni.. muka excited sume. huhuhuhu

No comments:

Post a Comment